• Kersttoernooi.jpg
  • zaalbreed.jpg

In memoriam Wil Scheltens

Gepubliceerd: donderdag 08 februari 2024 07:06

Wil Scheltens is overleden, wat een enorme schok! Zo plotseling, zo midden uit het leven door een fatale hartaanval.

Wil, voor Taloërs van vroeger was het altijd WILLY.

Wil, die samen met Albert drie kartonnen dozen (het archief van TALO) doorspitte. Aan de hand van dit archief schreef Wil het boek “Een aardige partij te aanschouwen gegeven” – over 80 jaar TALO, 1936-2016. Er is geen enkele tafeltennisvereniging in Nederland die zo’n lijvig geschiedenisboek heeft en dat boek is er dankzij Wil gekomen. TALO is hem veel dank verschuldigd.

Wil was drie keer lid van TALO: In de zestiger jaren voor de gezelligheid, zo zei hij zelf, “gezweet werd er zo weinig mogelijk”. Tussen 1975-1984 was Wil opnieuw lid en hij was toen zeer actief. Hij schreef de statuten en het huishoudelijk reglement van TALO (1979), het eerste kersttoernooi werd georganiseerd, evenals het 40-jarig bestaan. Hij organiseerde de eerste koekactie van TALO: deed alle bestellingen, zette de routes uit, reed auto maar aan leuren bij de deuren had hij een hekel en dat liet hij over aan anderen die het leuk vonden. In het bestuur had hij jarenlang de functie van vicevoorzitter en bij ledenvergaderingen was het Wil die precies de regeltjes kende en ingreep als iets niet goed verliep. Hij kende immers het reglement uit zijn hoofd! Hij was een erg betrouwbare en consciëntieuze man.

Toen hij na een verhuizing opnieuw in Loppersum kwam wonen, werd hij weer lid, van 1996-2008. Hij trainde iedere donderdagavond en hield deze avond altijd vrij voor TALO, zelfs toen hij wethouder was.

Voor het boek van TALO heb ik hem geïnterviewd en vroeg hem waarom hij zoveel tijd stak in het boek over de geschiedenis van TALO. Wil: “omdat ik vind dat er zo’n boek moet zijn. Een vereniging als TALO hoort een jubileumboek te hebben en ik hoopte dat ze mij ooit zouden vragen dat te schrijven. Dus ik ben een gelukkig mens”.

Groningen, Grietje Bakker-Ziengs

Lente in Loppersum 2022

Gepubliceerd: woensdag 18 mei 2022 12:24

Dit jaar was er weer Lente in Loppersum. Ook TALO was hier aanwezig met een paar IPONG tafels en met informatie over de vereniging en Oldstars.
Radio Eemsdelta was ook op Lente in Loppersum en heeft MO en Annette geïnterviewd.

Luister hier naar het interview.

Nieuwe informatiefolder TALO

Gepubliceerd: vrijdag 13 mei 2022 14:33

Talo heeft een nieuwe informatiefolder.
De vorige was aan een update toe met een overzicht van het bestuur en de commissies en nu ook informatie over Oldstars.

Zie hier het resultaat

Nieuw Corona protocol Talo

Gepubliceerd: donderdag 11 november 2021 09:38

Naar aanleiding van de oplopende Covid-19 besmettingen en de gewijzigde maatregelen heeft TALO een nieuw Corona protocol opgesteld.
Zie onder menu Corona op klik hier.

We mogen weer tafeltennissen

Gepubliceerd: woensdag 19 januari 2022 14:52

We mogen weer tafeltennissen vanaf 15 januari !!!
Publiek (ook ouders) is daarbij nog niet toegestaan. Sportwedstrijden binnen de eigen club kunnen ook weer.
Het coronatoegangsbewijs blijft vanaf 18 jaar verplicht bij sport binnen.

“We moeten bewegen om gezond te blijven.” –aldus Minister Kuipers. En daar zijn wij het helemaal mee eens!

We zijn blij dat we weer mogen tafeltennissen en dat daarbij de geldende beperkingen en voorwaarden meevallen:

• Coronatoegangsbewijs vanaf 18 jaar
  • Alleen trainen en onderlinge wedstrijden toegestaan
  • Geen publiek
  • Geen openstelling van de kantine
  • Advies: draag een mondkapje, maar dat hoeft niet tijdens het sporten
  • De Pingpongbazenapp hoeft op dit moment niet gebruikt te worden.

Kijk ook nog even bij het Corona protocol van Talo voor alle maatregelen.

Op 25 januari valt een volgend kabinetsbesluit over eventuele verdere versoepelingen.

Heb je meegedaan met de Sporthopper en wil je blijven tafeltennissen? Dan ben je aanstaande donderdag om 18.30 uur van harte welkom!
Zie voor de overige trainings tijden hier

We zien je graag weer bij de training.

TALO aanwezig op de groei-expositie

Gepubliceerd: dinsdag 25 mei 2021 10:01

TALO is aanwezig met een stand(je) op de Groei-Expositie in Loppsersum in het kader van "Loppersum onderweegns".

Loppersum Onderweegns is een project gericht op de toekomst van het dorp Loppersum.
Dit is een initiatief van Dorpsbelangen.  Wij hebben daar de wens uitgesproken te starten met ‘ Oldstars tafeltennis’: dat is tafeltennis voor 55 plussers, waarbij het naast tafeltennis ook gaat om bewegen én om het sociale aspect.
Alle initiatieven van alle verenigingen krijgen plek op het Hogeheem, in de groei expositie.

Tomas heeft voor TALO een filmpje  gemaakt waar in te zien is wat Oldstars tafeltennis is.

ttv TALO op X