• Kersttoernooi.jpg
  • talo_logo.png
  • zaalbreed.jpg

Hieronder staan antwoorden op de meest gestelde vragen.

1. Wat is tafeltennis ?

Uit allerlei onderzoeken komt steeds weer naar voren dat de meeste Nederlanders wel eens hebben getafeltennist. Menigeen sloeg in de bedrijfskantine, op school of op de camping wel eens tegen het 'pingpong' balletje.

Tafeltennis is bij uitstek een sport waarbij de leeftijd een minder grote rol speelt. Wanneer je op jonge leeftijd met deze sport begint, kan je zelfs een hoog niveau aan spelkwaliteit bereiken. De tafeltennisbond biedt daarom aan jong en oud allerlei competitievormen en toernooien aan waarin iedereen zijn of haar ei kwijt kan.

Bent je al wat ouder? Tafeltennis blijkt een ideale sport te zijn wanneer de jaren beginnen te tellen. Het is erg gezellig om met mede sporters een paar uur te gaan "pingpongen".

Even de dagelijkse beslommeringen van je af spelen…….!

Maar omdat in een een uurtje tafeltennis zo ongeveer alle spieren in het menselijk lichaam aan het werk worden gezet, is onze sport bij uitstek geschikt om fit te te worden, te zijn…… en te blijven.

Tafeltennis is een snelle, flitsende, gezonde, bewegingsrijke, eerlijke en heerlijke sport.

Tafeltennis is net wat voor jou!!!

Spelplezier

Fitnessen, hardlopen, fietsen, allemaal sporten die erg populair zijn. Veel mensen gaan naar de sportschool en werken zich enkele uren lang in het zweet. Anderen gaan kilometerslang hardlopen. Weer anderen putten zich uit in eindeloos lange fietstochten. Het mag dan allemaal goed voor lijf en leden zijn, maar of het allemaal zo gezellig is?

In de tafeltenniszaal is het in ieder geval wel heel gezellig. Als je eenmaal bent begonnen met "pingpongen" en je merkt na enkele lessen dat er vooruitgang in je spel zit, dan groeit direct het spelplezier in hoge mate. Iedere tafeltennisclub zal proberen je allerlei technieken aan te leren, waardoor jouw spelniveau aanzienlijk gaat verbeteren. Topspin, backspin, contra service, smash: het waren misschien kreten waar je niets mee kon.

Na een aantal lessen, waarin op deze technieken wordt getraind, merk je hoe leuk tafeltennis is. En wanneer dan in een aantal "potjes" ook nog blijkt dat er met de nieuwe technieken meer gescoord, of zelfs gewonnen kan worden, dan geeft dat oneindig veel plezier.

Het bijzondere van tafeltennis is dat er door jong en oud, jongens en meisjes, mannen en vrouwen, met en tegen elkaar gespeeld kan worden. Bovendien is de tafeltennissport niet afhankelijk van het weer en..... de velden zijn nog nooit afgekeurd!!

Wilt je kennismaken met onze sport? Neem dan contact met ons op. Je mag zonder verplichtingen en aantal keren gratis meetrainen.

2. Kan ik een keer kennismaken met tafeltennis bij TALO ?

Bij TALO mag je 3 keer gratis meedoen met de training, pas daarna beslis je op je door wilt gaan en lid wilt worden van TALO.

3. Wat betekent de afkorting NTTB ?

De afkorting NTTB staat voor Nederlandse Tafeltennis Bond.

Voor meer informatie over de NTTB klik hier

4. Wat zijn Stichting Leergeld, Jeugdcultuurfonds en Jeugdsportfonds ?

Wat doen deze stichtingen?

Stichting Leergeld, Jeugdsportfonds en Jeugdcultuurfonds maakt het voor kinderen uit minima-gezinnen mogelijk mee doen aan allerlei activiteiten die voor hun leeftijdsgenoten heel normaal zijn, door de contributie van deze activiteiten/attributen te vergoeden. Denk hierbij aan schoolreisjes, sporten of culturele activiteiten, maar bijvoorbeeld ook aan sportkleding.

Ruim gezegd: Het doel van deze organisaties is te voorkomen dat kinderen om financiële redenen niet mee kunnen doen aan schoolse- en/of buitenschoolse activiteiten. En er zo voor te zorgen dat deze kinderen niet in een sociaal isolement terecht komen.

Uitgebreide informatie vindt u op de websites die hieronder vermeld zijn.

Stichting leergeld: http://www.leergeld.nl/appingedam/
Jeugdsportfonds: https://www.jeugdsportfonds.nl/fonds/groningen/
Jeugdcultuurfonds: https://www.jeugdcultuurfonds.nl/fonds/groningen/

Werkwijze in gemeente Loppersum:
Wanneer komen kinderen in aanmerking?
Kinderen uit gezinnen met een inkomen tot 130% van het bijstandsniveau, kunnen een aanvraag indienen voor een vergoeding.

Bij wie de aanvraag doen?
Stichting Leergeld zal voor de gemeente Loppersum alle aanvragen behandelen; zij heeft de rol van intermediair. Stichting Leergeld werkt met vrijwilligers die naar de desbetreffende gezinnen toe gaat. Ze verzorgen de aanvraag en letten er eveneens op, dat het kind ook daadwerkelijk naar de sportvereniging, de muziekles of op schoolreis gaat.

Om in aanmerking te komen voor Stichting Leergeld, Jeugdsportfonds of Jeugdcultuurfonds moet een aanvraagformulier worden ingediend bij:

U kunt eventueel ook contact opnemen met de coördinatrice, mevrouw Gita Keizer, bereikbaar per mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of per telefoon: 06-15598850.

Kindpakket.nl
De gemeente Loppersum gaat zich binnenkort aansluiten bij kindpakket.nl. Dit is een gezamenlijk initiatief van de samenwerkende fondsen zoals Jeugdsportfonds, Jeugdcultuurfonds, Stichting Leergeld en de deelnemende gemeenten. Het doel van deze samenwerking is om het mogelijk te maken, op een gemakkelijke/laagdrempelige manier aanvragen te doen.

Bij het van start gaan van kindpakket.nl zal een bijeenkomt georganiseerd worden, waarvoor u een uitnodiging ontvangt.